LA Times corrects errors in alt med op-ed

LA Times corrects errors in alt med op-ed

AHPA had sent a letter to the editor to correct inaccuracies.

The Los Angeles Times corrected several errors published in a July 7 op-ed titled "Alluring but risky medicine" by alternative medicine critic Dr. Paul Offit.

The American Herbal Products Association (AHPA) sent a letter to the editor of the Los Angeles Times to correct inaccuracies in the op-ed on July 9. 

The correction notes that the op-ed erroneously:

  • States the name of a 1994 law as the Dietary Supplement and Health Education Law—it is the Dietary Supplement Health and Education Law
  • Says FDA does not regulate dietary supplements when the agency has established safety, labeling and manufacturing rules
  • Notes only 170 supplements have documented safety tests when only 170 have submitted safety documentation to FDA under the rule governing supplements marketed after 1994
  • Reports that 1.3 million adverse reactions to vitamins, minerals and dietary supplements were reported between 1983 and 2004, but these were actually only exposures, which don't necessarily involve adverse reactions


Hide comments


  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <blockquote> <br> <p>

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.